sunnuntai 28. elokuuta 2016

Paluu kylätappeluiden aikaan?



Kylätappeluiden aikaan

Elina Haavio-Mannila väitteli vuonna 1958 kylätappeluinstituutiosta ja muistan, että asia silloin oli hyvin runsaasti julkisuudessa esillä. Se oli monessakin suhteessa harvinainen, siis tämä väitös.
Ei tuohon aikaan enää kylätappeluitakaan oikeastaan enää ollut, mutta joskus sentään oli jotakin sen tapaista. Jokainen kuitenkin tunsi instituution olemassaolon, vähintääkin Seitsemästä veljeksestä.
Yleisen sivistystason nousu joka tapauksessa näytti hävittävän tuon vähä-älyisen tradition, joka muistutti sitä tolkuttomuutta, jolla venäläiset talonpojat neuvostokirjallisuuden mukaan aina ratkaisivat maanjaot (tshornyi peredel) ennen kuin neuvostovalta toi heillekin järjen valoa ja geometrian viisautta.
Näin kai se asia noin suuressa kehyksessään katsoen koko valistuvassa Euroopassa menikin. Kunnes sitten siirryttiin uuden proletariaatin synnyn ja yleisen tyhmentämisen kauteen.
Tässä esimerkkiä näyttivät Englannin tapaiset maat, joissa syntyi ns. jalkapallohuliganismi. Kyseessähän on täysin mielipuolinen tapa ryhmittyä ”kannustamaan” jotakuta potkupallojoukkuetta, jonka vastapuolta taas demonisoidaan ja sitä sen mukaisesti pyritään myös fyysisesti vahingoittamaan, mikäli se esimerkiksi pärjää paremmin kuin haluttaisiin sallia.
Tämän taustalla on tietenkin täysin primitiivinen psykologia, jollaista lienee aiemmin havaittu lähinnä apinoilla, mutta sen jäänteitä voidaan todeta myös normaaleina pidetyillä ihmisillä ja intellektuellitkin haluavat sillä nykyään yhä useammin briljeerata osoittaakseen hallitsevansa myös ns. yhteisen kansan psykologian.
Vaikka kyseessä on naivan selvästi niin sanotusti konstruoitu joukko, joka aina kykenee itselleen konstruoimaan myös vihollisen vaikka tyhjästä, on sen takana aivan ilmeisesti myös tiettyjä henkisiä valmiuksia, joita voimme löytää erityisesti nuorisolta.
Joukossa, enkä tarkoita tässä etunimeä, tyhmyys tunnetusti tiivistyy. Joukko tai pikemminkin lauma on, kuten sanotaan ”yksinäinen” ja koostuu keskinäistä turvaa hakevista yksilöitä, jotka mielellään luopuvat oman järkensä ja harkintansa käytöstä seuratakseen muita.
Roskaväestä (mob) ja sen psykologiasta on paljon kirjoitettu. Sellaisen muodostuminen tapahtuu tietysti herkimmin niiden keskuudessa, joilla askel sanan ja teon välillä on lyhin. Yhteiseksi koettu loukkaus ja turhautuminen nostattavat tarpeen kostaa tai ottaa oikeus omiin käsiin.
Historiassa näitä tapahtumia on leegio, lynkkauksista ja vallankumousten aikana toteutetuista terroriteoista juutalaispogromeihin. Sellaisia ei meillä ole oikeastaan koskaan tapahtunut ja jalkapallohuliganismikin on yhä lapsenkengissään.
Vaikka nämä uuden ajan kylätappelut ilmeisesti ovatkin niin sanoakseni eurooppalainen ilmiö, ei meillä ole mitään syytä pyrkiä saamaan niitä omaan maahamme.
Niin kauan kuin meillä ei ole sitä slummialaluokkaa, josta Britannian ja muidenkin maiden huligaanit värvätään, olemme vielä tuossa paljon pilkatussa lintukodossa, jossa kenenkään ei tarvitse pelätä mitään kanssaihmistensä taholta.
Viime päivinä on kyllä tullut tietoja muutamasta uudenlaisesta kylätappelusta. Kyseessä ovat olleen nuorten turvapaikanhakijoiden ja paikallisen nuorison väliset kahnaukset.
Sikäli kuin on uskomista suomalaisen osapuolen versioihin, kaiken alkuna ovat olleet prosovoimattomat väkivallanteot kantaväestön edustajia vastaan. Tämä puolestaan on aiheuttanut jengireaktion, jossa paikalliset nuoret ovat hakeneet turvaa toisistaan ja menneet näyttämään vieraille kaapin paikkaa.
Tämä on tietenkin normaali ja jopa väistämätön tapahtumakulku, ellei järjestysvallan haluun ja kykyyn hoitaa asiat reilusti ole luotettu.
Väkivallan logiikan mukaisesti valtakunnan vieraanvaraisuutta nauttivat vieraat taas ovat sen jälkeen esittäneet oman voimannäyttönsä. Ilmeisen homogeenisinä vähemmistöryhminä tämä näyttää olevan niille hyvin luonteenomainen toimintatapa.
Mitään merkittäviä vahinkoja ei ole tähän mennessä sattunut, joten koko asialle voisi tietenkin viitata kintaalla.
Tämä tuskin kuitenkaan kannattaa, sillä tällaisista aiheista on muualla maailmassa tullut tavaksi aloittaa jengiytymisen ja väkivallan kierre, joka ennen pitkää johtaa aivan uudenlaiseen yhteiskuntaan, sellaiseen, jossa jokaisella on syytä ottaa aina huomioon oma etninen taustansa ja sovitella elämänsä sen mukaan. Vieraalle alueelle meneminenkin on sellaisissa oloissa provokaatio, jonka seuraukset ovat arvattavissa.
Niin ymmärrettävää kuin maahantulijoiden järjestäytynyt väkivalta tai sillä uhkaaminen vastapainona valtaväestön uhkaavaksi koettua käytöstä vastaan onkin, on nimenomaan siihen syytä suhtautua erityisen ankarasti ja niin sanoakseni nollatoleranssilla, niin vastenmielisenä kuin tuota sanaa pidänkin.
Kysymys on siitä, että tällaiset eleet ovat äärimmäisen sopimattomia sellaisille ihmisille, jotka oleskelevat maassa niin sanoakseni kunniavieraina ja nauttivat vastikkeetonta vieraanvaraisuutta. Mikäli heidän taholtaan ruvetaan rötöstelemään ja pyritään nousemaan kantaväestön niskan päälle, on tilanne sietämätön aivan luonnollisista syistä.
On myös ilmeisen väistämätöntä, että kantaväestö tällaisissa tapauksissa puolustaa reviiriään. On vaikea kuvitella tilannetta, jossa pienen vieraiden joukon annettaisiin ottaa käsiinsä eräänlainen johtoasema paikallisyhteisön tilassa.
Elleivät vieraat käyttäydy siivosti, syntyy helposti kierre, joka turmelee osapuolten välit ehkä jopa pysyvästi.
Mikäli tuloksena on sellaista eurooppalaista idiotismia, joka on jo laajalti levinnyt muihin pohjoismaihin, olemme menettäneet erittäin arvokkaan osan kansallista perintöämme ja sen valistuksen hedelmiä, jota kansankynttilät aikoinaan niin suurella innolla kansallemme pyrkivät lahjoittamaan.
Paluu barbariaan on tuskin vaikeaa. Sieltä nouseminen sen sijaan on. Luulen, että helpoin tapa jarruttaa tällaista kehitystä on estää maahanmuuttajajengien syntyä. Paras keino ja kukaties pitkän päälle ainoakin on maahanmuuton rajoittaminen. Lähinnä paras lienee se, että heidät sosiaalistetaan asuinmaansa tapoihin vaatimalla lakien ja hyvien tapojen ankaraa noudattamista suvaitsematta peruskysymyksissä mitään poikkeuksia.

9 kommenttia:

  1. Olet lukenut MV-lehteä. Tunnusta pois. Muuten olen sitä mieltä, että muutama aika sitten tapahtnut polkupyöräilijän autolla aiheutettu kuolema sai aikaan "lynch mobin" viemään tapahtumapaikalle valkoiseksi maalatun romupyörän. Tuossa tilanteessa, jos syyllinen olisi ollut paikalla, niin olisi varmaan löytänyt itsensä ns. nipusta tai roikkumasta katupylväästä. Oli aikasmoista raivoa böbelissä.

    Itsehän olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti ja siitä minä nautin, sääli on sairautta, mutta myös Voiman paremmalla puolella on pimeyden uhka jatkuvasti.

    VastaaPoista
  2. Satunnainen jatsailija28. elokuuta 2016 klo 10.44

    "Naivan selvästi"? Ettei nyt olisi kirjoittajalta lipsahtanut se kuuluisa freaudilainen? :) Loistava kirjoitus jälleen, kiitokset siitä.

    VastaaPoista
  3. Kuinka tieteellisesti luotettava mahtaakaan olla näistä uuden ajan kylätappeluista monikulttuurisuus-ideologialle omistautuneissa suomalaisyliopistoissa kirjoitettu väitöskirja? Pohjautuuko se kuten monet maahanmuuttoa käsittelevät tutkimukset tulijoiden haastatteluihin ja rasismikokemuksiin? Annetaanko tulijoille lähtökohtaisesti uhrin asema? Otetaanko huomioon, että vastakkain ovat maahanmuuttajamiehet ja kantaväestön pojat? Minkä sijan tutkimuksessa ottaa media ja sen välittämä todellisuus?

    VastaaPoista
  4. "Olet lukenut MV-lehteä. Tunnusta pois."

    Mikähän tuokin nyt on?

    Tuntemistani ihmisistä suuri osa lukee tuota lehteä riippumatta poliittisesta kannasta, yhteiskunnallisesta asemasta, suvakki-rajakki -jaosta.
    Vain naisissa on aliedustusta.
    En tiedä mitä he pelkäävät.

    Ko. lehteä on muutenkin enemmän tai vähemmän pakko lukea, jotta pysyy kärryilä muutamista katvealueista uutisoinnissa.
    Itse arvostan varsinkin autenttisia videoklippejä. Harvemmin ne valehtelevat.

    Jokainen vastaa roskasuodatuksesta itse ihan niin kuin perinteisempienkin uutisvälineiden kanssa tai oman puheen kohdalla. Vihreät nuoret on tietysti toista mieltä, mutta kyllä iän siperia heitäkin opettaa, ettei ihmisen ajatuksia voi saada kiinni ja teljetä häkkiin.


    Vaikka sanomista nykyään halutaan jo rajoittaa, ja joskus sille on kyllä perusteitakin jos laittomuuksiin yllytetään, mutta toistaiseksi ei kai vielä lukemista?

    Mitä tulee potentiaaliin kylätappelu-tulevaisuutemme niin täytyy minunkin pehmoisen keskiluokkaisen miehen myöntää, että pessimistisinä hetkinä mielessä on käynyt että joutuuko sitä perheen koskemattomutta tässä lintukodossa(?) vielä itse jollakin tavalla puolustamaan. Vaikka vaihtamalla asuinpaikkaa. Toivottovasti ei.
    Eikö se ole poliisin, oikeuslaitoksen ja kansalaisiaan suojelevien viranomaisten homma hoitaa, että me maan muurahaiset ja matoset koemme turvaa ja tyytyväisinä kasvatamme bruttokansatuotetta aherruksellamme kaikkien meidän eduksi?
    Jo se että tälläisiä primitiivisiä suojeluajatuksia nousee miehelle jos toisellekin jostakin ihmiskunnan evoluutiohistorian geneettisistä valmiuksista mieleen kertoo, että yhteiskuntamme tekemissä valinnoissa on jossakin vaiheessa mennyt jotakin pahasti pieleen.

    Optimistisina päivinä en kyllä em. juttuja mieti. Niitä päiviä on onneksi vielä enemmän.

    jk

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nykytilanne on tosi hankala, kun tänne saapuu väkivaltaista häiriöjengiä ja Suomen lainsäädäntö estää puolustamasta kotia, perhettä ja omaisuutta. Olemme ryöstäjille ja raiskaajille vapaata riistaa. Jos haluamme pitää länsimaisista "pehmeistä" arvoistamme kiinni, häiriöporukka pitää laittaa ulos.
      Itse selailen välillä netistä ulkomaille muuttaneiden ihmisten blogeja ja pohdin mihin täältä pahan paikan tullen karkaisi perheineen. Hirveä vaiva tällaiselta materialistilta survoa koko maallinen omaisuus kontteihin, mutta minun tyttäriä ei raiskata eikä poikaa pahoinpidellä.

      ns

      Poista
  5. No odotellaan, että joku meidän suvakkimuusikoistamme tekee Bernsteinit ja säveltää East Side Storyn tai ainakin päivittää Arabi Ahab-laulun nykypäivään. Tuntien miehisen seksivietin ja vähän suomalaisen naisenkin viettielämää, niin väittäisin että aihioita tarinoihin on syntynyt jo satoja ja lisää pukkaa.

    Kun panetus, hoivavietti ja femakkoinen uhmaikä yhdistyvät, niin Vokin poikien perinteinen mallinnus seksistä ja naisista saa kyytiä. Niin saa ao. naisetkin ja sen seurauksena saa kyytiä idyllinen maaseudunrauha, sillä jo nyt osattomiksi jääneet peräkammarin pojat saavat sivustatukea jopa tavallisilta panomiehiltäkin.

    VastaaPoista
  6. "Kylätappeluiden aikaan"

    "vastakkain ovat maahanmuuttajamiehet ja kantaväestön pojat"

    "Itsehän olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti ja siitä minä nautin, sääli on sairautta"

    Poliisilla on oikeus ja valta pohtia näitä asioita oikein juurta jaksain. Mutta maahanmuuttoa Suomeen seurataan ei ainoastaan Suomessa, myös muualla. Esimerkiksi Izborskin klubin perustaja ja puheenjohtaja Aleksandr Prohanov on kirjoituksissaan haaveillut siitä, että maahanmuuttajien ja kantaväestön välillä syttyy verisiä kahakoita. Ei ole mikään ihme, että siellä missä haaveillaan, niin haaveita myös toteutetaan elävään elämään. Hajota ja hallitse.

    VastaaPoista
  7. En ole mediasta saanut yhtään uskottavaa tarinaa turvapaikanhakijoista. Aukkoja on kertomuksissa runsaasti. Sitä ihmettelen, että toimittajat ovat yksisilmäisesti ja innokkaasti myös pakit saaneiden turvapaikanhakijoiden asialla. Eivät kuntapaikan saaneet Hesaria tilaa vaan lautasantennien avulla katselevat vihaohjelmiaan.

    VastaaPoista
  8. Itä-Suomen paikkakunnilla oli vielä 1960-luvun puolivälissä tavallista että kaupungien nosien välillä oli rajat joita ainakaan alle rippikouluikäiset pojannassikat eivät ylittäneet. Esim joki, silta, rautatie toimi usein reviirien välisenä rajana. Asiaan vaikutti myös sen aikaiset koulupiirit. En osaa sanoa miten tuo aika muovasi itseäni mutta yksi asia oli varma: kaupunginosamme poikien tietty solidaarisuus oli salettivarma. Ketään ei jätetty joukosta pois joka toimi näillä säännöillä.

    VastaaPoista

Kirjoita nimellä.