tag:blogger.com,1999:blog-4948027442865773983.post3065128346363613310..comments2024-03-28T14:46:16.656+02:00Comments on Vihavainen: De Sade sive NaturaTimo Vihavainenhttp://www.blogger.com/profile/00440638593963587615noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-4948027442865773983.post-35817119833430946642013-04-16T10:19:46.949+03:002013-04-16T10:19:46.949+03:00Ja ei koskaan missään eikä milloinkaan eliitti ole...Ja ei koskaan missään eikä milloinkaan eliitti ole onnistunut määrittelyssään niin hyvin kuin ruotsinkielisyys jumalan synonyymina tämän päivän SuomessaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4948027442865773983.post-57806919659724725802013-04-16T09:11:16.507+03:002013-04-16T09:11:16.507+03:00Naulan kantaan.
Naulan kantaan.<br />Timo Vihavainenhttps://www.blogger.com/profile/00440638593963587615noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4948027442865773983.post-28318932380745058672013-04-15T23:19:26.306+03:002013-04-15T23:19:26.306+03:00Jumalan olemus on aina aikaansaanut runsaasti pohd...Jumalan olemus on aina aikaansaanut runsaasti pohdintaa. Se partasuinen mieshenkilö, joka istuu pilven reunalla kelpuutetaan yleensä enintään jumalaa esittäväksi symboliksi. Yksi vastaus jumalan olemusta koskeviin pohdintoihin on muistaakseni Voltairella, jonka mukaan ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen. Niinpä jumalalla on olemuksia jokseenkin yhtä paljon kuin maailmassa on ihmisiä. Ja tämä kertookin, mistä on peräisin se mandaatti, jonka perusteella jonkun ryhmän taipumukset kriminalisoidaan ja jonkun ryhmän arvosteleminen on rikos. Se on peräisin jumalalta. Siltä jumalalta jonka riittävän vaikutusvaltaiseen asemaan päässyt henkilö tai ryhmä kulloinkin määrittelee. Anonymousnoreply@blogger.com