Terveen järjen puolustus
Hege Storhaug, Islam, yhdestoista vitsaus. Kiuas 2017,
501 s.
Pientä Kiuas-kustantamoa on syytä heti onnitella
siitä, että se on julkaissut suomeksi tämän norjalaisen bestsellerin.
Kirjan otsikko
viittaa kirjaan, joka kertoi kristillisyydestä ”kymmenentenä vitsauksena” ja
nostatti aikoinaan Norjassa kohua ja jopa sen viimeisen
jumalanpilkkaoikeudenkäynnin.
Todettakoon
heti, ettei Storhaugin kirja ole mikään sensaatiota tavoitteleva vuodatus tai
tarkoitushakuinen pamfletti, jonka anti perustuisi vain asenteisiin ja hälyotsikoihin.
Kirjoittaja on syvällisesti perehtynyt islamiin ja matkustellut paljon sekä
islamin maissa että Euroopan muslimialueilla. Sitä paitsi hänellä on paljon
muslimiystäviä ja hän tuntee hyvin tuon uskonnon moninaisuutta.
Kirjoittajalla
on kuitenkin tavallista paljon enemmän sekä rohkeutta että kriittistä kykyä,
minkä johdosta hän on säästynyt jäämästä sen kliseisen ”rauhanuskonto”-hokeman
vangiksi, jota poliitikot Euroopassa ja Amerikassa lähes yksinomaisesti
tarjoilevat äänestäjilleen.
Storhaug kertaa
länsimaisten poliitikkojen reaktiot useisiin suuriin terrori-iskuihin ja tulos
on yhtä hätkähdyttävä kuin masentava.
Karkeana
yleistyksenä voi sanoa, että mitä törkeämpi rikos on kyseessä, sitä suurempaa
suitsutusta saa osakseen islam, se oikea
islam, jolla ei ole mitään tekemistä terrorin kanssa. Rauhanuskontohan se
islam on ja taitaa ollakin lajissaan maailman ainoa, vai onko joku kuullut
mitään muuta uskontoa kunnioitettavan tuolla ylevällä epiteetillä?
Poliitikkojen
intresseissä toki on, paitsi saada mahdollisimman paljon äänestäjiä, myös olla
kärjistämättä ristiriitoja. Väärän todistuksen antaminen islamin luonteesta
palvelee hyvin tätä tarkoitusta tai niin ainakin näköjään uskotaan.
Itse asiassa
kyse on ilmeisesti ennen muuta pelkuruudesta, toiveajattelusta ja törkeästä
piittaamattomuudesta niiden ryhmien oikeuksista, joita islam polkee.
Kyseessähän ovat paitsi naiset, homot ja juutalaiset myös viime kädessä kaikki ”vääräuskoiset”.
Itselleni tulee
tästä valikoivasta suvaitsevaisuudesta mieleen toinen totalitarismi, kommunismi,
joka niin ikään ylisti itseään rauhan puolustajana ja kaikkien heikkojen ja sorrettujen
tukijana. Asian kääntöpuoli vain oli, että ne, jotka eivät olleet sen puolella,
luettiin sen vihollisiksi ja ansaitsivat vain likvidoinnin, jotta vanhurskaus voisi
toteutua.
Absurdius ei
tunne rajoja ja G.B. Shaw julisti aikoinaan, että antikommunismi (eikä siis itse kommunismi) oli aikakauden suurinta
järjettömyyttä. Aivan vastaavaan rooliin on nyt nostettu islamofobia sen sijaan, että itse islamia olisi haluttu tarkastella
kriittisesti. Eipä siihen tunnu juuri olevan kykyjäkään.
Mutta onhan toki
ero islamin ja islamismin, poliittisen islamin välillä, huudahtaa tässä kohtaa
hurskas ihmisystävä, joka pelkää leimaamista rasistiksi ja ksenofobiksi enemmän
kuin mitään muuta tässä maailmassa.
Storhaug ei ole
samaa mieltä ja liittyy tässä suureen joukkoon islamin tuntijoita, joihin
kuului myös ajatollah Khomeini. Islamin erityisyyksiin kuuluu juuri se, että se
antaa koko elämälle sangen tarkat säännöt ja ohjeet, joihin on alistuttava
kyselemättä. Itse islamin nimi ei suotta merkitse alistumista. Omalle
ajattelulle ei tällaisessa uskonnossa jää mitään tilaa.
Toki on maallistuneita
muslimeja, joilla uskonto liittyy vain hurskauselämään, mutta heitä voidaan syyttää
ja syytetään uskonnottomuudesta. Islam on parin viime vuosikymmenen aikana palannut
rajusti alkuperäiseen muotoonsa eli jokapäiväistä elämää sääteleväksi laiksi.
Kirjoittaja
erottaa kyllä kaksi islamin muotoa: maltillisemman ei mekkalaisen version, jossa korostetaan Muhammedin sitä vaihetta,
kun hän vielä oli ilman maallista valtaa ja asui Mekassa.
Medinalainen versio on kuitenkin se,
joka nykyään on vallassa ja jota valtavilla rahasummilla edistetään kaikkialla
maailmassa muun muassa Saudi-Arabian toimesta. Suurmoskeijat ja hieman
pienemmätkin julistavat militantin islamin ilosanomaa kaikille alueensa
muslimeille myös täällä Pohjolassa.
Naiivit poliitikot suosivat tätä liikettä ja
samalla sulkevat silmänsä siltä barbarialta, jota edistävät. Puheet dialogista islamin
kanssa ovat pelkästään surkuhupaisia. Pidettiinhän sitä dialogia myös kommunismin
kanssa, mutta tulokset taisivat olla aika vaatimattomia.
Kirjoittaja
ottaa esimerkkinsä useista maista. Ranskan Marseille ja Lontoon Tower Hamlets
ovat syväluotauksen kohteina. Myös Ruotsin Malmön sekä Norjan tiettyjen
paikkakuntien kokemukset tuodaan esille.
Se on korutonta
kertomaa. Marseille’ssa savustetaan kantaväestö systemaattisesti pois
asuinseuduiltaan ja samaa tapahtuu kaikkialla muuallakin, missä muslimit
kerääntyvät yhteen ja ennen pitkää valloittavat itselleen reviirin, jossa
vallitsee sharialaki.
Ranskassa on jo nyt
enemmän uskovaisia muslimeja kuin uskovaisia kristittyjä.
Häpeämättömät
yhteiskunnan elätit julistavat itsensä herrakansaksi, joka katsoo jopa olevansa
sodassa elättäjiään vastaan. Ympäröivään yhteiskuntaan sen siteen ovat hyvin
heiveröiset. Kotoutuminen on vain hurskasta toiveunta ja tosiasiassa uudet
muslimisukupolvet ghetoissaan ovat selvästi radikaalimpia kuin vanhempansa.
Tämä jos mikä on
huolestuttavaa kehitystä. Radikalisoitumista koetetaan selittää sosiaalisilla
ja taloudellisilla syillä, mutta se tekijä, joka on kaikkein ilmeisin ja
välttämättömin tuossa yhtälössä unohdetaan. Se on islam, elefantti
makuuhuoneessa.
Koko islamin
hyökkäys Eurooppaan, kolmas jihad, on
uusi ilmiö. On lähes käsittämätöntä, miten paljon vaivaa uhrataan sen
todistelemiseksi, ettei islamista (”oikeasta islamista”) ole kenellekään
haittaa eikä vaaraa.
Tosiasiassa
kysymys on länsimaiselle kulttuurille jyrkästi vihamielisestä totalitaarisesta
liikkeestä, jonka mielistely ei voi tuottaa eikä tule tuottamaan muuta kuin
onnettomuutta. Sen hedelmät ovat jo selvästi nähtävissä niillä alueilla, jotka
nyt ovat islamin vallassa.
Kirjoittajan
rohkeutta ja viileää analyyttisyyttä voi vain kiitellä. Yhtä halveksuttavaa on
se pelkuruus, jota erilaiset ”moraalisäteilijät” osoittavat hyväksymällä niitä
keskiaikaisia tapoja, jotka halutaan tehdä normiksi myös länsimaissa.
Salman Rushdien
kirjalle annettu fatwa oli
kirjoittajan mielestä maailmanhistoriallinen tapahtuma. Se oli paljon enemmän
kuin isku sananvapautta vastaan. Se oli isku länsimaista sivistystä vastaan ja
pyrki röyhkeästi tekemään islamista lain koko maailmassa.
Kehitys on ollut
hyvin nopeaa ja ellei käännettä tule, on tien pää näkyvissä. Mikäli hyväksymme
islamin ja Muhammedin pyhyyden ja loukkaamattomuuden täällä, sekulaarisessa
lännessä, olemme hyvin liukkaalla tiellä. Se merkitsee eurooppalaisen
kulttuurin arvoista luopumista ja alistumista totalitaariselle ideologialle,
joka on sille sovittamattomasti vihamielinen.
Tämä kirja on
niin hyvä ja niin vakuuttavasti ja asiallisesti perusteltu, että ainakin
jokaisen suomalaisen poliitikon pitäisi se lukea. Heidän on tiedettävä mitä
maailmassa tapahtuu ja mitkä vaarat uhkaavat myös meidän maatamme. Sen he ovat
velkaa valitsijoilleen.
Sipilä, Orpo ja Rusakko eiku Risikko ovat täysin sokeita islamisaatiolle. Onttoja selityksiä riittää siitä, ettei islamin uskoa pidä pelätä. Tähän mennessä mitkään näytöt islamisaation vaaroista eivät ole riittäneet avaamaan yllä mainitun kolmikon silmiä.
VastaaPoistaKeskiaikana laulettiin lauluja, kirjoitettiin runoelmia, kirjoitettiin myös useita, järkälemäisiä ja länsimaiselle filosofialle perustaa luovia teoksia. Otettiin kaljaa ja pidettiin hauskaa.
VastaaPoistaOlisi kiva tietää mitä keskiaisikaisia tapoja Islam on tuomassa takaisin. Itse ei ole huomannut yhtäkään, vaan modernin harmaata ddr:ää sieltä on ihan täysillä tulossa. Tosin DDR:ssä kuolemantuomia toteutettiin siistimmin ja kliinisemmin.
Ai kun kiva! Islam syntyi keskiajalla ja on aivan erinomaisesti säilyttäny alkuperäisen puhtautensa.
PoistaKaljan ottaminen tosin ei taida kuulua ihan keskeisiin traditioihin enempää kuin filosofisten teosten kirjoittaminenkaan.
Hauskaahan silloin tuntuu Lähi-Idässä olleen, ainakin jos Armas Salosta on uskominen: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/itamailla-poltettiin-hasista-ja-massailtiin
Poista"Kaljan ottaminen tosin ei taida kuulua ihan keskeisiin traditioihin enempää kuin filosofisten teosten kirjoittaminenkaan."
PoistaNoh kaljan (ouluen) ottaminen ei, mutta viini virtasi (ks esim. Tuhat ja yksi yötä sekä al-Nnuwaiin ruuno. Kaikki muita kommentissa kerrottuja harrastettiin ja miesten ja naisten välillä "iloittiin". Henki ja ilmapiiri oli kaikkiaan elämäniloinen. Juuri tuossa valossa nykyinen iloton ja elämänkielteinen fundamentalistinen islamintulkinta tuon sen omiin juuriin nähden oudolta ja tympeältä.
Kuten seksuaalisuuden tukahduttaminen, naisen pelko, kivittäminen, kontrolli, vapauden rajoittaminen, autoritäärinen miesvalta, ja ennekaikkea se mistä ei puhuta tarpeeksi, eli rasismi ja sorto
PoistaEivät suomalaiset poliitikot lue mitään mikä saattaisi olla hyödyksi heille ja sitä kautta kansalaisille. Yleistietous ja sivistys ovat heikosti edustettuna poliitikkojen keskuudessa. Laukataan laput silmillä poliittisesti korrektien harhojen vallassa. Jos joku rohkea uskaltaa mainita asioiden oikeasta mallista on hän rasisiti tai natsi. Tulevaisuus näyttää antavan kaksi vaihtoehtoa,joko alistumisen tai verisen puhdistuksen.
VastaaPoistaTaulujen maalaaminen, jonka islam kokonaan kieltää jäi mainitsematta :)
VastaaPoista"Kirjoittajalla on kuitenkin tavallista paljon enemmän sekä rohkeutta että kriittistä kykyä, minkä johdosta hän on säästynyt jäämästä sen kliseisen ”rauhanuskonto”-hokeman vangiksi, jota poliitikot Euroopassa ja Amerikassa lähes yksinomaisesti tarjoilevat äänestäjilleen."
VastaaPoistaTuo argumentum ad nauseam-tyyli on epä-älyllisyydessään jo sillä tasolla, että Goebbelskin olisi kateellinen, jos pääsisi tätä tämän hetken propagandaa seuraamaan. Onko vika sitten jankuttajien integriteetissä vaiko intelligenssissä, senpä kun tietäisi. Ehkäpä molemmissa.
Tuo analogia islamin ja kommunismin pelastususkojen samankaltaisuudesta on osuva. Ei pelastusta oikeauskoisten ulkopuolella! Ikävämpi vaan, että se minkä tajuamiseen joskus aiemmin vielä riitti ymmärrystä, on nyt tyystin unohdettu. Tai no, "unohdettu" lienee oikeampi määritelmä. Kuka tästä kaikesta muuten hyötyy? "Cui bono" tulee miltei aina vastaan jossakin muodossa.
"Häpeämättömät yhteiskunnan elätit julistavat itsensä herrakansaksi, joka katsoo jopa olevansa sodassa elättäjiään vastaan. Ympäröivään yhteiskuntaan sen siteen ovat hyvin heiveröiset. Kotoutuminen on vain hurskasta toiveunta ja tosiasiassa uudet muslimisukupolvet ghetoissaan ovat selvästi radikaalimpia kuin vanhempansa."
Siinäpä se ongelman kova ydin taitaa aikalailla ollakin, ainkin niiltä osin kuin asia toistaiseksi Eurooppaa koskettaa. Tosin eräillä muillakin radikaaliryhmillä on aika vahvaa taipumusta vaatia elättäjiään holhouksen alle...
good post
VastaaPoistahttps://affiliation2018.blogspot.fi/
No näillä hetkillä Jelsingin valtuusto päättää hypätäänkö typeryyden suohon vielä syvemmälle, vai kierrelläänkö sen verran rannalla, että haisaappailla pärjää.
VastaaPoistaTänä aamuna löysin vihdoinkin diagnoosin aikamme laajimpaan oireyhtymään lukiessani espanjalaista Saber Vivir-lehteä. Siinä oli artikkeli, missä kerrottiin tutkimuksista, joissa on todettu altruismin ja auttamisen tekevän ihmisen onnelliseksi. Yksinkertainen tosiasia, jonka varmaan jokainen on joskus hyvää tehdessään huomannut.
Suvaitsevaisten ilmeinen jalat maasta irtautumisilmiö perustuu tähän hyvältä tuntuu-ilmiöön, mutta laumailmiönä se todennäköisesti vahvistuu, varsinkin kun itse ei tarvitse panna tikkua ristiin, paitsi välillisesti verorahojen muodossa. Sehän ei ole iso uhraus, koska innokkaimmat suvakit kai löytyy opiskelijoiden joukosta. Loput löytyvät ´muuten vaan verorahoilla palkatuista tai itse ongelmasta hyötyvistä, joita onkin melkoinen joukko.
Katsoin vähän aikaa valtuustoskriimiä ja altruismia riittää. Vastuutonta resursseista ja veronmaksajista piittaamatonta puhetta. Kaksi lääkäriedustajaakin puhui tunteisiin vedoten ikäänkuin olisivat täysin tietämättömiä terveydenhuollon rajallisista resursseista kantahelsinkiläisille. Vain välttämätön hoito ja vähättelyä kustannuksista. Harhaanjohtavaa puhetta. Ja sitä jatkuvaa valitusta ihmisoikeuksista ja arvopohjasta ja vetoamista perustuslakiin. Vihreät, vasemmistoliitto, RKP ja ilmeisesti useat sosdemit asettavat laittomasti maassa olijat omien kansalaisten edelle ns. yhdenvertaisuuden vuoksi. Itsetyytyväisyys omasta hyvyydestä paistaa aloitetta puolustavien kasvoilta.
Poista# Affu
PoistaBarbara Oakley, Et. Al,
Pathological Altruism,
Oxford University Press
Jossain oli tällanen pätkä:
"(Patologinen altruismi= Vilpitön yritys auttaa toisia, joka lopulta auttamisen sijaan vahingoittaa sekä autettavia, että auttajaa. Patologiseen altruismiin kuuluu epäterveelle tasolle noussut kiinnostus muiden tarpeita kohtaan.)
Patologista altruismista kärsivät ihmiset joiden mielestä muiden kärsimys on heidän tai heidän viiteryhmänsä aiheuttamaa ja joilla on ylivertainen usko omiin kykyihinsä muiden auttajina. He näkevät myös että jonkun yksilön oma hyvinvointi on toisten pahoinvoinnin lähde.
Patologisesta altruismista kärsivä tuntee voimakasta omahyväisyydentunnetta, toimien impulsiivisesti ja tehottomasti ylittäessään tasata elämän pelimerkkejä.
Malliesimerkki patologisesta altruisista on perheväkivallasta kärsivä nainen, joka pysyttelee miehensä rinnalla, koska pelkää hänen tekevän itsemurhan jos jättää miehensä.
Yksi muoto PA-sairaudesta on “eläintenystävät” jotka ‘pelastavat’ hoteisiinsa suuren joukon eläimiä kykenemättä kuitenkaan huolehtimaan niistä.
Patologista altruismia esiintyy henkilöillä joiden persoonassa neuroottisuus, ulospäinsuuntautuneisuus, avoimuus uusille kokemuksille, miellyttämisenhalu sekä tunnollisuus yhdistyvät, eli se on eräänlainen ‘kympin tyttöjen’-syndrooma. (PA liittyy myös anoreksiaan)
Patologista altruisimia pidetään autismin vastakohtana, jota esiintyy huomattavasti yleisemmin pojilla, kuin tytöillä. On väitetty, että patologisten altruistien määrä naisten keskuudessa on jokseenkin sama, kuin autistien määrä miehissä.
Miellyttämisenhalu on tyypillisintä valkoiselle rodulle, joten patologinen altruismi on myös valkoisten sairaus. Sitä ei esiinny muissa etnisissä ryhmissä.
On todisteita, että patologisella altruismilla on geneettinen pohja. Se on sukua Williams-syndrooman kehityshäiriölle, jonka oireisiin kuuluu “patologinen ystävällisyys”, joka ilmenee yliluottavaisuutena ja loputtomana myötätuntona vieraita kohtaan. Tämän takia W-syndroomasta kärsineet ovat hyvin alttiita mm seksuaaliselle hyväksikäytölle.
Patologiseen altruismiin liittyy oleellisesti addiktoituminen mielihyvän kokemukseen. Aivan kuten heroiini, kokaiini tai amfetamiini aiheuttavat aivoissa mielialan kohoamista dopamiinin välityksellä, niin tekee ‘hyvien tekojen’ tekeminenkin.
Kokemus omasta oikeudenmukaisuudesta ja jaloudesta aiheuttavat patologisille altruisteille niin voimakkaan hyvänolontunteen, että tekojen seurauksilla ei ole väliä. Siksi näistä ’hyvien tekojen’ ihmisistä tulee helposti marttyyreita, uhrautujia tai ‘pyhiä’.
Jos patologisella altruistilla ei ole mahdollisuutta saada ‘fixiään’ hän kokee samanlaisia vieroitusoireita kuin huumekoukussa oleva addikti. Kaikkien addiktien tavoin hän tekee kaikkensa kokeakseen hyvänolontunteen yhä uudestaan ja uudestaan.
Jos lehdessä on uutinen mutavyörystä, joka on vienyt jostain kaupungista kaiken ja ihmiset kaipaavat vaateapua talven koittaessa, niin patologinen altruisti saa identtisen hyvänolontunteen pudottamalla keräyslaatikkoon korkokengät ja uimapuvun, kun jos auttaisi jollain hyödyllisellä tavalla.
Mikään määrä faktatietoa ei muuta patologista altruismia sairastavan käsityksiä. Patologinen altruisti tietää mielestään kaiken paremmin kuin muut ja hänellä on lopulliset vastaukset kaikkeen.
Patologinen altruismi ei ole ollut yhteisölle kovinkaan haitallinen aiemmin, kun ihmiset ovat eläneet pienehköissä ryhmissä ja tavanneet tuntemattomia harvoin. Taudin haitallisuutta on myös hillinnyt se, että aiemmin patologinen altruisti on joutunut antamaan omistaan, eli resurssit ovat asettaneet rajat toiminnalle. Nykyjään, kun patologista altruismia voi harrastaa muiden kustannuksella, se on ryöstäytynyt käsistä samoin tietysti haitat ympäristölle."
Mikään määrä faktatietoa ei muuta patologista altruismia sairastavan käsityksiä. Patologinen altruisti tietää mielestään kaiken paremmin kuin muut ja hänellä on lopulliset vastaukset kaikkeen.
PoistaStandardi suomalainen nainen siis.
Muistan vielä, miten vuonna 1976 Le Mondessa kirjoitettiin vakavasti ja perustllusti saudiyhteiskunnan hitaasta mjutta sellväst'ä modernisoitumisesta.(L`Arabie Saudite entre integrisme et modernisme" tms.)Lentoemännät pukeutivat hyvin vapaasti.
VastaaPoistaSitten tuli muutos pahempaan.
MafH
Mitä eurooppalaisuutta pitäisi puolustaa? En tunne enää tätä "valtiota" omakseni. Mitä puolustettavaa on kohti totalitarismia valuvassa järjestelmässä jossa jokaiselle elämän alueelle ulottuva säätely ja viranomaiskontrolli kiristyy koko ajan. Alkaa todella tuntua että valtio on sodassa kansaa vastaan.
VastaaPoistaKuten Matti Wuori totesi kirjassaan Faustin uni Suomi on äärettömän valtiokeskeisyyden riivaama maa. Valtio on keskiluokan palvoma toteemi sillä keskiluokka on hallintoluokka joka samaistuu siihen. Alempien säätyjen synti on alamaisuus ja sääty yhteiskunnan ajalta periytyvä ajattelun lamauttava auktoriteetti uskoisuus.
Kävin kerran Itä-Keskuksen vieressä olevassa kulttuuritalo Stoassa jossa on muistaakseni mm kirjasto. Kahvilassa oli tarjolla luomu kahvia ja ruskeaa luomuruokosokeria.Ei tarvitse kysyä ketä kanta asiakkaana olevat kantasuomalaiset ovat ja mistä he saavat palkkansa. Mitä näihin uusiinsuomalaisiin tulee niin luulen että vihreällä aatteella ei ole kovin merkittävää sijaa mielenmaisemassa.
Globalisaatio on kapitalistin sota yhtäläistä äänioikeutta ja edustuksellista demokratiaa vastaan mutta keskiluokka joka samaistuu pääoman etuihin ei ole tätä ymmärtänyt.Kansalle ei ole tarjolla kuin elintason laskua ja voivottelua kuin kyse olisi luonnonilmiöstä eikä tietoisesta politiikasta. Muslimit eivät ole oikein kunnolla aktivoituneet ja järjestäytyneet poliittisesti mutta ruohonjuuritasolla ottaneet korttelinsa omakseen.
Nämä kurittomat jalot villit alkavat olla todellinen norsu olohuoneessa monessa maassa koska kun väestönosa on tarpeeksi suuri sitä ei enää pelotellakaan helposti. Ehkä entistä monikultturisemmassa Euroopassa vapaakaunpungit voisivat olla osa entistä moniarvoisempaa yhteiskuntaa.
Älä puhu "keskiaikaisesta" kun tarkoitat islamia. Loukkaat sillä meidän katolisia ja heitä edeltäneitä pakanallisia esivanhempiamme.
VastaaPoistaPuhu mieluummin "pronssikautisesta".
I.lam, 1400 vuotta taattua barbariaa "and going strong". Kannattajia 500M joitakin vuosikymmeniä sitten. Nyt 1.700M ja kasvu kiihtyy kuten ihmislajin kasvu mutta korvaten kehittyneempien kulttuurien edustuksen näiden lukumäärältään vähentyessä. Väestöräjähdys, Rooman klubin pääidea jäänyt unholaan. Linkola, minkä näitkään! Syntältä näyttää maapallon ja sen ohessa ihmiskunnan tulevaisuus!
PoistaJa kissateoria, hyvä hypoteesi mutta ei pätevä.
Nimim. muuan helsinkiläinen
Kaiken kaikkiaan panisin lännen islamongelman meidän omien rationalistien ja muiden ns vapaa-ajattelijoiden syyksi. Jos nämä ryhmät eivät olisi heikentäneet lännen omaa uskontoa kristinuskoa, meillä olisi kanttia panna kampoihin muille uskonnoille. Nyt on käynyt niin, että kun hengellinen hiv on poistanut vastustuskyvyn, keuhkokuume tappaa.
VastaaPoistaSama ilmiö on tapahtunut aikaisemminkin historiassa Tapio Tiihosen Rooman kaaos ja tuho -teossarjan mukaan roomalaisten usko omiin jumaliin heikkeni, sitten tuli uusi, suvaitsematon kristinusko, joka häikäilemättömällä kultuurisodalla ja suvaitsemattomuudella tuhosi antiikin kulttuurin henkisen ytimen ja sen mukana Rooman imperiumin. Sitten seuraasi satojen vuosien henkinen ja aineellinen pimeys. Onkohan nyt sama edessä.
Tässä lisää https://www.adlibris.com/fi/kirja/islamin-musta-kirja-9789510338650
VastaaPoistaTuli mieleen, että ylitse vuotavasta altruismistä kärsivät saattavat kaikki olla kissaihmisiä. On tunnettu tosiasia, että kissat kantavat loista, joka tekee tartunnan saaneesta zombien:
VastaaPoistahttps://www.is.fi/tiede/art-2000000579683.html.
Ehdotan, että kaikki viime öisen Helsingin kaupungin valtuussa äänestäneiltä valtuutetuilta kysyttäisiin, montako kissaa heillä on kotonaan. Hypotesini on, että viime yönä kyllä-äänet korreloivat kyllä-äänen lemmikkeihin.
Voi hyvinkin olla oikeaan osuva hypoteesi. Korrelaatio katteettomaan optimismiin on vielä varmempi. Kohtalokasta tässä on tietysti Helsingin asema suurimpana ja omasta mielestään kauneimpana. -jussi n
PoistaHelsinski, se Suomi-neidon anusaukko!
PoistaNimim. muuan helsinkiläinen
Hieman historiaa:
VastaaPoistahttps://m.youtube.com/watch?list=PL28X_GyGT8g3iawpuNPysXqWa92sZtwr9&v=DCCbEMrNkWM