Sisäinen reaalipolitiikka ja skepsis
Saksan
sisäministeri Horst Seehofer kohautti taannoin poliittisesti korrektia
kansaansa sanomalla, ettei islam kuulu Saksaan.
Se olikin aika
kovasti sanottu ottaen huomioon, että maa on haalinut itselleen jo miljoonia
islamia tunnustavia kansalaisia.
Itse asiassa se
kuulosti aika pahalta. Parikymmentä vuotta sitten se olisi merkinnyt järkevää
ja realistista ohjelmanjulistusta, mutta ach,
miten karkeaa ja epäkohteliasta. Nyt se merkitsee suuren kansanosan
haastamista.
Hitlerin
jälkeisellä aikakaudella saksalainen on ollut kaikkien kaveri ja itse kukin
siellä haluaa nykyään kunnostautua suvaitsevuudella ja muilla sosiaalisilla
hyveillä. On tultu siihen tilanteeseen, että ulkomaista alkuperää oleviin
ihmisryhmiin suhtaudutaan kuten kuolleisiin. Niistä ei saa sanoa mitään, ellei
ole hyvää sanottavana, nihil, nisi bene.
Nyt kuitenkin
huomattiin, että peräti 65 prosenttia saksalaisista hyväksyi Seehoferin
mielenilmauksen eli ainakin katsoi, että hänellä oli oikeus sanoa mitä sanoi. Näin
kertoo Der Spiegel 14/2018 pääkirjoituksessaan
Innere Realpolitik.
Pääkirjoitus
katsoo, että myös sisäpolitiikassa ja erityisesti maahanmuuttoasioissa voidaan
noudattaa joko radikaalia- tai reaalipolitiikkaa. Edellinen tarkoittaa, ettei
islamia (sanotaan nyt suoraan) tai sen kannattajia saa arvostella ja että sitä
ryhmää edustavien rötöksistä täytyy vaieta.
Tämä suuntaus
vainuaa rasisimia niiden väitteiden
takana, jotka pitävät tuota uskontoa problemaattisena tai suorastaan
vaarallisena. Ehkäpä jo tällaisen mielipiteen esittäminenkin on jo rasisimia
(kauhea sanoa). Siinäpä sitä on selkeä ja simppeli ohjelma.
Reaalipolitiikka
taas on vaikeampaa eikä samalla tavalla loista kauniilla periaatteillaan, mutta
saattaa pyrkiä samoihin päämääriin tehokkaammin. Se tekee myös tarvittaessa
kompromisseja.
Ulkopolitiikassa
ylimpiä päämääriä ovat rauha ja hyvinvointi, sisäpolitiikassa taas liberaalin
demokratian säilyttäminen vapauden takeena. Mikäli suuri osa kansaa erkanee
liberaalin demokratian kannattamisesta, on se hukassa.
Der Spiegel tunnustaa itse tehneensä
virheitä. Kun lehti kysyi hiljattain lukijoiltaan, mitä mieltä ne siitä olivat,
oli eräs suurimmista valituksen aiheista se, että sitä pidettiin sokeana
siirtolaispolitiikan huonoille seurauksille.
Lukijat siis
halusivat koko totuuden ja sen he tulevat saamaan, lupasi pääkirjoitus. Se
katsoi myös, että Seehoferilla ja poliittisilla puolueilla on oikeus käsitellä
myös siirtolaisuuden negatiivisia puolia. Vaikka sisäministeri nyt ei
edustanutkaan liberaalis-humanitäärisen ajattelun korkeimpia huippuja, on hän
sentään vakaumuksellinen demokraatti.
Vakaumuksellisia
demokraatteja vastaan voi taistella normaalein poliittisin asein ja heidän
kanssaan on sallittua olla eri mieltä, kertoo pääkirjoitus ja jättää ilmeisesti
tarpeettomana mainitsematta, keiden kanssa ei saa olla eri mieltä.
Reaalipoliitttiselta
kannalta on jopa tärkeää, että on Seehofereita. Muussa tapauksessa islamskeptikot (mikä mainio sana!) voisivat
kääntyä AfD:n puoleen.
Reaalipoliittisesti on myös tärkeää taistella islamismia ja turkkilaisia
valtiollistaustaisia organisaatioita vastaan.
Mitäpä tuohon
lisäämään. Saksassa on nyt tultu siihen tilanteeseen, että reaktioita maan
islamisoitumista vastaan on mahdoton estää. Niin sanottu poliittinen korrektius
ja mielipidevaino eivät pysty asiaa muuttamaan, sillä kansan enemmistö on
saanut niistä kyllikseen. Mikäli halutaan liberaalia demokratiaa, on hyväksyttävä,
että se tarkoittaa kuin tarkoittaakin erilaisten mielipiteiden sallimista.
Julkisen sanan
yksisilmäisyys ja siihen liittyen sen arvovallan ja suosion menettäminen eivät
ole ongelmia vain Suomessa. Saksassa asia tilanne tuskin on edes ollut yhtä
paha, mutta siellä, monesta merkistä päätelleen aletaan jo ymmärtää, missä
mennään. Muutokset ovat juuri tuon liberaalin demokratian kannalta mitä
tarpeellisimpia niin siellä kuin täällä.
Mutta muuten tuo
pääkirjoitus teki murheellisen vaikutelman. Kirjoittajan ja siis myös lehden
huolena ei suinkaan ollut maansa islamisoituminen, vaan taktiset seikat: miten
parhaiten taistella islamskeptisyyttä
vastaan.
Ikävä kyllä,
Seehofer oli väärässä. Islam kuuluu kuin kuuluukin Saksaan eikä sitä voi sieltä
enää poistaa millään ilveellä.
Vielä silloin,
kun siirtotyöläisten laumat kaikista Euroopan maista ja Turkista saapuivat
vierastyöläisiksi Saksaan, ne yleensä olivat sitä, mitä sanoivatkin olevansa
eli maahan saapuneita vieraita, jotka eivät sinne kuuluneet
kotipaikkaoikeudella. Nyt on toisin.
Entä miten on
tulevaisuudessa, mikäli saksalainen reaalipolitiikka
sallii rajattoman maahanmuuton? Millä oikeudella kuvitellaan, ettei
tulevaisuuden Saksasta tulisi jossakin vaiheessa islamenemmistöinen ja hyvin
todennäköisesti sitten aikanaan myös islamilainen valtio?
Vai onko
valtiolla jokin (salainen?) maahanmuuttopoliittinen ohjelma, joka jossakin
vaiheessa kieltää tiettyjen ainesten maahanmuuton? Missä vaiheessa ja miksi
juuri silloin? Onko jollakin puolueella sellainen ohjelma? Millä puolueella?
Reaalipolitiikan
tarkoituksena on aina ollut palvella jotakin suurta asiaa sellaisin keinoin,
jotka myös todellisuudessa vaikuttavat, huolimatta siitä, etteivät ne aina kuulosta
oikein salonkikelpoisilta. Kysykää vaikka Bismarckilta.
Mutta mikä nyt
on se suuri asia, jota islamskeptikkoja pelkäävät Hampurin vapaan- ja hansakaupungin suuren lehden toimittajat
haluavat edistää?
Liberaali
demokratia on tosiaankin arvokas päämäärä ja sitä on nykyään syytä varjella
aivan erityisesti valtiovallan orwellilaista poliittisen korrektiuden
politiikkaa vastaan. Aplodit siitä. Huomiota kuitenkin herättää, ettei toimitus
näytä hyväksyvän edes skeptisyyttä islamiin nähden, vaan näyttää yhäkin tunnustavan
sokeaa uskoaan multikulturalismiin.
Tämä ei kuulosta
hyvältä. Näköjään valtamedia on nyt Saksassa(kin) ajanut itsensä nurkkaan ja
joutuu pikkuhiljaa palaamaan kohti normaalin länsimaisen ajattelun perinteitä.
Viimeinen askel eli irrationaalisesta uskosta luopuminen ja skepsiksen hyväksyminen normaaliksi
ajattelun lähtökohdaksi on vielä ottamatta.
Toivottavasti se
tapahtuu pian.
Länsimainen demokratia alkaa saada yhä totalitaristisempia piirteitä. Voisi olla hyväkin että islamista kasvaisi Eurooppaan voima joka haastaa sen. Yksilön vapaudet joita kuvataa klassisessa liberalismissa ovat päässeet pahasti rämettymään länsimaissa.
VastaaPoistaEurooppalainen individualisti hahmottaa "uskonnon" lähinnä yksilön valintana ja korostaa yksilön vapautta valita. Niinpä hänelle jokainen "uskonto" määrittyy samalle lähtöviivalle -- uskonnoksi uskontojen joukossa.
VastaaPoistaMutta islam ei ole uskonto, vaan valtajärjestelmä, teokratia. Se on aivan erityinen yhteisöllisen vallan ilmenemismuoto, joka rakentuu aivan tietynlaisten "vallan tajunnallisten alkioiden" varaan.
Omalta kulttuuripohjaltamme emme me eurooppalaiset pysty ymmärtämään, ettei mitään mikä vallitsee teokratiassa voi kuvata eikä selittää niillä käsitteillä, joiden varassa oma demokratiamme on syntynyt ja kehittynyt. Tätä omaa ymmärtämättömyyttämme emme pysty edes käsittelemään, koska tarvitsemamme aivan erilaiset käsitteet vaikuttavat silmissämme epäpäteviltä, koska oma käsitteellinen ajattelumme on omissa silmissämme pätevää vain kun puhumme eurooppalaisen individualismi-intellektualismin käsittein.
Pitäisi avata se Pandoran boksi josta kokonaan erilaatuiset "vallan tajunnalliset alkiot" ja niitä kuvaavat käsitteet hyppäisivät silmillemme. Niistä tulee meille vielä hirvittävä vaiva ja ongelma -- mutta onko muka mitään muuta tietä saada sosiodynaamisilta perusvoimiltaan erisuuntaiset järjestelmät edes minkäänlaiseen käsitteelliseen otteeseen?
Olen kirjoittanut asiasta, ja yhteen tekstiin pääsee nimeäni klikkaamalla.
Täsmälleen. Saisipa tuon vielä niidenkin ymmärrykseen mahtumaan, jotka käsittelevät näitä asioita aivan uskomattoman lapsellisesti.
PoistaOlihan mielläkin Euroopassa eri maissa tosin eri aikoihin saakka voimakas raamatullinen hallinto ja oikeus. Suomessa Mooseksen laki oli voimaolevaa oikeutta vuoden 1734 lakiin saakka. - Hyvä pitää mielessä. Liberaali demokratia on aika uusi, ja valitetavan hauras ilmiö.
PoistaJuu, olisihan se sellainen neljänsadan vuoden taka-askel jo melkoista taantumista.
PoistaNäkisin kyllä niinkin, että länsimaissa on kadotettu taju uskonnon yhteisöllisestä luonteesta. Ei mikään elävä uskonto suostu olemaan ihmisen elämässä marginaalissa, ts yksityisasiana. Kyllä elävä uskonto vaikuttaa koko yhteisön elämään. Kun se saa vallan, se ei salli kilpailijoita eikä toisinajattelijoita. Näin oli Euroopassakin valistukseen saakka.
PoistaRuotsi on Suomea taas edellä, mutta eikös meillä taas kohta peesata Ruotsia?
VastaaPoistaNimittäin on esitetty valistuneita arvailuja, että Kokoomus ja KEPU valmistelevat myös omaa tietoiskuaan: ”Tietoa sinulle, joka olet naimisissa lapsen kanssa” -esite on viimeistään kesän jälkeen tulossa jakeluun Ruotsin malliin.
Keskeinen vaaliteema nääs hallituspuolueille.
Seehoferin toiminta on ymmärrettävää, koska syksyllä on paikallisvaalit.
VastaaPoistaSaksan imaamit ovat todenneet, että Saksa on itse rakentanut järjestelmän, jossa heidän asemansa on turvattu (perustuslakituomioistuin).
Erikseen on salafistit, joita poliisi kyllä kurmuuttaa.
Ruotsissa tilanne on jo menetetty. Siellä tärkeimpiä asioita on lapsiavioliitot ja muezzin desibelimäärät ja kesto. Ratkaisuhan on paikallisella poliisilla, koska asiaa ei uskallettu käsitellä hallituksessa.
liberaali demokratia tulee varmasti kaatumaan: https://www.amazon.com/Hundred-Year-Marathon-Strategy-Replace-Superpower/dp/1250081343
VastaaPoistaKun kiina on ykkönen, nousevat maat matkivat sen järjestelän ja liberaali demokratia haudataan.
Itse uskon, että Venjäkin voi ohittaa euroopan kilpailuyvyssä aika piankin. Tuossa professori viren esittää, että voisiko Venäjästä tulla korkeakoulutettujen suomalaisten muuttomaa: https://beta.oikeamedia.com/o1-35971
Vihreiden harmiksi mamuilla on sangen materialistisia tavoitteita. Nämä eivät olekaan tyytymässä munamankeliin ja miniasuntoon vaan kaipaavat omakotitaloja ja haluavat auton. Suomessa tosin vaatii erityisjärjestelyjä Koraanin kielto korolle. Tulevaisuuden Helsingissä siivotaan vihreät historian roskatynnyriin, laitetaan pyörätiet rullalle ja Sipoon ryteiköt raivataan asutukselle.
VastaaPoista"ISLAM yhdestoista vitsaus" Hege Stohaug Human Rights Servicen tiedottajan kattava katsaus nykyiseen tilanteeseen Pakistanissa, Ranskassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Sanansa islamista kirjassa saavat Jung, Ataturk, Voltaire, Tuomas Akvinolainen, David Hume, Toquiville, Schopenhauer, Bartrand, Mark Twain, Bertrand Russel, Winston Churchill, Carl Grimberg, Anraen,...
VastaaPoistaJos tuollaiset maailmanhistorian viisaat uskaltavat sanoa totuuden islamista, miksi nykyaikana vaietaan. Vain yksinkertaiset sielut voivat alistua islamin hölynpölyyn
Hyvä ja hyvin tärkeä kysymys. OLen kirjoittanut Storhaugin kirjasta.
PoistaEhkä islam on se joka lopulta pujottaa kapitalistin kaulaan tämän myymän hirttoköyden. Uusliberalismi on onnettomuus joka on tuhonnut länsimaiden yhteiskuntien perustan. Kansan vastaus porvaristolle on jo nälkävuosiakin pienemmäksi romahtanut syntyvyys. Se on uusliberalismiksi kutsutun yhteiskuntaruumista kalvavan sairauden oire. Multikulturalismi on vain eliitin ideologinen muotioikku jolla ei ole kaikupohjaa todellisuudessa. Ei sen enempää pikkuporvarillisen keskiluokan keskuudessa kuin mamulähiöissä.
VastaaPoistaSky News kanava oli tehnyt raportin englantilaisen akateemikon/ministerin kuuluisasta "Rivers of Blood" puheesta 50 vuoden takaa. Puheesta artikkeli Wikipediassa https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Rivers_of_Blood_-puhe
VastaaPoistaEli silloin Powell jo ennakoi mihin hallitsematon siirtolaisuus johtaa. Samat oli "rasisti" otsikot lehdistössä kuin nykyaikana...
Koko puhe löytyy Timo Hännikäisen suomentajana Sarastus lehdestä https://sarastuslehti.com/2015/03/03/rivers-of-blood-puhe/
PoistaOnkon mitään pohjaa sille laajalle levinneelle tarinalle joka poikaporukoissa kiersi ainakin Itä-Suomessa 1970-luvun alussa. Tuon tarinan mukaan näet Turun Sanomissa olisi ollut isoin otsikoin: "Kolme naista raiskasi leipäkuskin".
VastaaPoista